...

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Anabilim Dalı Hakkında

Fen Bilgisi Eğitimi programının temel amacı, 21. yüzyılın zorlukları ile başa çıkabilen, gelecek nesillere bilimi daha iyi aktarabilen, alanında gayretli ve istekli fen bilgisi öğretmenleri yetiştirmektir. Program aynı zamanda, öğretmen adaylarını teknolojiyi kullanma konusunda kendine güvenen; problem çözme yeteneğine sahip; insan haklarına, demokrasiye ve etik değerlere duyarlı bir birey olarak yetiştirmeyi amaçlar. Programımız, fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ve mesleki gelişimine önem veren ve nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özellikleri öğrencilerine kazandırmayı da amaç edinmiştir.

Bu amaçlara yönelik olarak verdiğimiz eğitim ile;

  • öğretim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen;
  • alanında ileri düzeyde bilgiye sahip;
  • öğrencileriyle iyi iletişim kurabilen;
  • sorgulayan, sorgulatan ve araştırmaya önem veren;

öğretmen adaylarını ülkemize kazandırmaktayız.

Fen Bilgisi Eğitimi programının fiziksel olanakları olarak öğrencilerinin kullanımına sunulan fakülte bünyesindeki bilgisayar sınıflarına ek olarak;

bulunmaktadır.

Fen Bilgisi Eğitimi programı öğrencilerinin eğitim-öğretim süreci içerisinde alınan dersler kapsamında

  • Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik alanındaki derslerin yanı sıra, bu alanların öğretimine yönelik teorik bilgi ve pratik uygulamalar içeren dersler ile genel pedagoji derslerini;
  • Bölümümüzden ve diğer bölümlerden kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçmeli dersleri alabilmektedirler.

Fen Bilgisi Eğitimi programı öğrencilerinin Çift Anadal ve Yandal olanakları olarak İlköğretim Matematik öğrencilerinin çift anadal veya yandal programına başvuru yaparak bu program dahilindeki dersleri takip etme olanakları vardır.

Fen Bilgisi Eğitimi programından mezun olan öğretmen adaylarımızın iş olanakları içerisinde

  • devlet okullarında ya da özel okullarda branş öğretmeni,
  • yüksek öğretim kurumlarında akademisyen,
  • toplum ve bilim merkezlerinde uzmanı,

olarak çalışabilme sayılıabilir.